Καταγράφουμε την ιστορία σήμερα για να μην μας διαγράψει αύριο - OlaDeka

Καταγράφουμε την ιστορία σήμερα για να μην μας διαγράψει αύριο

Γράφει: Ο Λεωνίδας θ. Πουλιόπουλος

<<Όποιος δεν στηρίζει το σπίτι του πέφτει και τον πλακώνει>> 

(Λέει ο θυμόσοφος λαός)

Το δημοσίευμα αυτό θα μπορούσε να  θεωρηθεί  ως απάντηση σε άρθρο αμφιλεγόμενο και επικριτικό για τους Νέο-Καστοριανούς. Όταν διάβασα το εν λόγω άρθρο προβληματίστηκα για το αν ή πως πρέπει να απαντήσω, προκειμένου να μην υπάρχουν λάθος συμπεράσματα, για μια πόλη που δοκιμάζεται και δυσφημείται επί δικαίων και αδίκων. Στην αρχή σκέφτηκα να απαντήσω στο δημοσίευμα μόνο κάτω στα σχόλια που σου δίνει την δυνατότητα να διατυπώσεις κάθε ιστότοπος, στο τέλος του άρθρου. Στην συνέχεια όμως σκέφθηκα ότι, αυτό θα είχε περιορισμένη δυνατότητα και δημοσιότητα, έτσι λοιπόν αποφάσισα να δώσω την απάντηση και εν είδη άρθρου για να υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα επιχειρηματολογίας και δημοσιότητας. Επειδή τα ΜΜΕ δίνουν βήμα πολλές φορές, θα έλεγα άκριτα, σε θέσεις που δημιουργούν λάθος ή κακές εντυπώσεις που αγγίζουν τα όρια των FAKE NEWS, θεώρησα υποχρέωση μου ως υπεύθυνος πολίτης μιας πόλης που αξίζει περισσότερα απ’ ότι της αποδίδεται, να απαντήσω με ένα τρόπο που να είναι κατανοητός, με επιχειρήματα, αποδίδοντας ‘’ΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΟΣ ΤΩ ΚΑΙΣΑΡΙ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΩ ΘΕΩ’’. , με έναν τρόπο που νομίζω θα γίνει από όλους κατανοητός. 

Ίσως κάποιους/ες να δυσαρεστήσω, άλλους/ες όμως θα ευχαριστήσω και άλλοι/ες θα μείνουν αδιάφοροι. Το ζητούμενο όμως είναι η ΑΛΗΘΕΙΑ και η όσο το δυνατόν πληρέστερη ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΡΘΡΟ και βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματα.

Λίγες σκέψεις για την Καστοριά και τον Covid 19

Η Καστοριά είναι όμορφη πόλη. Από φυσικής άποψης. Έχει την λίμνη που δίνει ξεχωριστή ομορφιά στο τοπίο. Επίσης έχει Ιστορία. Την νιώθεις όταν περπατάς στα σοκάκια στο Ντολτσό ή στο Απόζαρι. Κάποτε είχε και μεγάλη αρχοντιά. Ήταν αριστοκρατική! Δυστυχώς θεωρώ -και αυτή είναι φυσικά η προσωπική -πολιτική μου άποψη- ότι ποτέ δεν είχε τοπικούς ηγέτες με όραμα και γενναιότητα.

Απάντηση-Σχόλιό μου.

Συμφωνώ απόλυτα το έχω πολλές αναδείξει, βλέπε άρθρο μου: Ο αργός θάνατος… μιας αρχόντισσας χωρίς “άρχοντες”; Εφ. Φωνή της Καστοριάς.

Άρθρο

 Για πολλά χρόνια τα παλιά αρχοντικά αφέθηκαν στην μοίρα τους. Ακολούθησε άναρχη δόμηση πολυκατοικιών, που εξάλειψε το μοναδικό χρώμα της πόλης. Δρόμοι στενοί και παντού πολυκατοικίες και φυσικά αμέτρητα εργαστήρια γούνας.

Απάντηση- Σχόλιό μου.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις σωστές, εύστοχες αλλά αυτό έγινε σ’ όλη την Ελλάδα. Αρκεί να δει κανείς τι έγινε στη Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας με την άναρχη δόμηση.

Άρθρο

 Γιατί για πάρα πολλά χρόνια στο μόνο που έδιναν βάση οι ντόπιοι ήταν η γούνα… Ένας απλός αμόρφωτος γουνεργάτης τις καλές εποχές έβγαζε μηνιάτικο παραπάνω από τον μισθό καθηγητή για παράδειγμα. 

Απάντηση -Σχόλιό μου.

Αμόρφωτοι υπήρχαν υπάρχουν και θα υπάρχουν σε όλες τις τάξεις ή κατηγορίες ανθρώπων. Στο κάτω κάτω αφού υπάρχουν αμόρφωτοι,  καθηγητές , πολιτικοί ακόμη και  υπουργοί ή  πρωθυπουργοί , γιατί να μην υπάρχουν και γουνεργάτες; Οι γουνεργάτες  αμείβονταν συνήθως ανάλογα με την απόδοσή τους  και όχι με μηνιάτικο μισθό όπως ο δημόσιος υπάλληλος. Εξάλλου και στη Γερμανία οι Έλληνες γουνεργάτες  κέρδιζαν πολλαπλάσια των  Γερμανών διότι δεν αμείβονταν ανάλογα με την μόρφωσή τους  αλλά με την απόδοση και τις δεξιότητές  τους. Στα συστήματα της  ελεύθερης οικονομίας η προσφορά και η ζήτηση διαμορφώνει την αγορά εργασίας. Γι’ αυτό και οι εργαζόμενοι τότε πήγαιναν  να δουλέψουν στις καπιταλιστικές και όχι σε σοσιαλιστικές χώρες.

Αυτοί οι << ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ  ΓΟΥΝΕΡΓΑΤΕΣ >> είναι που δημιούργησαν και καταρτίστηκαν στην μοναδική τέχνη της επεξεργασίας των αποκομμάτων όπου ένα έμπειρο μάτι μπορεί να διαχωρίσει πάνω από 500 αποχρώσεις αποκομμάτων στα 4-5 βασικά χρώματα του βιζόν. 

Άρθρο.

Το μόνο πολιτιστικό στοιχείο της περιοχής ήταν τα καρναβάλια Ραγκουτσάρια, τον Γενάρη.

Απάντηση – Σχόλιό μου.

Δηλαδή τις απόκριες δεν υπάρχουν πολιτιστικά δρώμενα; Το Πάσχα το καλοκαίρι το φθινόπωρο τα Χριστούγεννα  τόσοι σύλλογοι που υπάρχουν  τι κάνουν δεν έχουν δράσεις και δρώμενα;  Θα τρίζουν τα κόκκαλα του μουσικού Βασίλη Δόικου μ’ αυτά που διατυπώνουν υποτίθεται νέοι και προοδευτικοί άνθρωποι!

Άρθρο. 

Κάποτε όμως ήρθε η κρίση της γούνας. εργαστήρια έκλεισαν και όταν ιδρύθηκαν τα ΤΕΙ έγιναν εν μία νυκτί ενοικιαζόμενα και πολλοί εργάτες έμειναν άνεργοι. Κάποιοι έφυγαν, κάποιοι αναζήτησαν άλλες εργασίες, κάποιοι στράφηκαν στην γεωργία, κτηνοτροφία κτλ. Και ευτυχώς κάποιοι στράφηκαν στον τουρισμό. Ύστερα ήρθε και η μεγάλη οικονομική κρίση. Οι Καστοριανοί άρχισαν να πηγαίνουν για ψώνια και όχι μόνο, στην Κορυτσά και στα Μπίτολα. (Μην κοιτάτε που διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους για την συμφωνία των Πρεσπών -όχι όλοι ευτυχώς).

Απάντηση- Σχόλιό μου.

Αυτό δείχνει ανωτερότητα και μη εμπάθεια. Είναι όπως κάποιοι πολιτικοί που ενώ δεν πιστεύουν αλλά πάνε στην Εκκλησία.(Ίσως να είναι και Κρυπτοχριστιανοί!) 

Άρθρο  

Αποτέλεσμα πολλά εμπορικά έκλεισαν, η αγορά ερήμωσε και πολλοί φύγανε πάλι. Η Καστοριά έχει αδειάσει ακόμα περισσότερο. Σε τραγικό σημείο… Κι επειδή είναι μια πολύ συντηρητική δεξιά πόλη (σχεδόν μαύρη θα έλεγα) έχει και την ανάλογη νοοτροπία. 

Απάντηση.

Τόσο μαύρη που εκλέγει έναν δεξιό και έναν αριστερό βουλευτή και επί 12 χρόνια είχε δήμαρχο σοσιαλιστή;;;;

Άρθρο.

Για παράδειγμα θα μπορούσε να αναστηλώσει όλα τα μουσουλμανικά μνημεία (λουτρά, μεντρεσές κλπ) αλλά δεν το κάνουν για να μην έρθουν Τούρκοι στην πόλη… Το ίδιο θα μπορούσαν να κάνουν και με τα εβραϊκά . Πάλι καλά που δεν τα γκρεμίζουν κιόλας. Όπως πήγανε να κάνουν με το κτήριο στο στρατόπεδο Μαθιουδάκη, που είναι της νεότερης μουσουλμανικής εποχής…

Απάντηση- Σχόλιό μου.

Το Μαθιουδάκη σώθηκε λόγω κινητοποίησης και πρωτοβουλίας κάποιων  πολιτών πράγμα που αποδεικνύει ότι δεν είναι και τόσο συντηρητική η κοινωνία ή μήπως δεν είναι έτσι;  

Άρθρο.

Σήμερα η Καστοριά βιώνει ακόμα μία μεγάλη και δυστυχώς θανατηφόρα κρίση. Δεν ξέρω ποιοι φέρανε τον ιό στην πόλη. Αν πχ ήταν οι γουναράδες που πήγαν στο Μιλάνο, ή οι προσκυνητές στους Αγίους  Τόπους ή το Λύκειο του Άργους Ορεστικού που πήγε 5ήμερη Ιταλία. 

Απάντηση- Σχόλιό μου.

Όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Είναι νωρίς ακόμη να βγάλουμε συμπεράσματα και να αποδυθούμε σε κυνήγι μαγισσών. Πολλές φορές τα μειονεκτήματα καταλήγουν σε πλεονεκτήματα καθότι ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ και αντιστρόφως.  Πολλές φορές συμβαίνει στη ζωή να ΄΄ θυσιάζονται ΄΄ λίγοι για να σωθούν μετά οι πολλοί.  

Άρθρο- Σχόλιό μου.

Ξέρω όμως ότι πεθαίνει κόσμος. Και φοβάμαι ότι θα πεθάνει κόσμος. Ξέρω ότι το Νοσοκομείο – στο οποίο νοσηλεύτηκαν δικοί μου άνθρωποι, όπως κι εγώ άλλωστε κάποια στιγμή- καταρρέει και το προσωπικό του – όσοι δεν νοσούν ήδη – πραγματικά υπερβάλλουν εαυτό για να σώσουν κόσμο. Ξέρω ότι οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές επέβαλλαν περικοπές στην δημόσια υγεία, που αποδεκάτισαν όλα τα δημόσια νοσοκομεία και το ΕΣΥ. 

Απάντηση- Σχόλιό μου.

Η Λομβαρδία έχει από τα καλύτερα συστήματα υγείας στην Ευρώπη καλύτερο ακόμη και από την Ελβετία και κατέρρευσε, πράγμα που σημαίνει ότι όλα δεν πρέπει να εξηγούνται με γραμμικό τρόπο σκέψης.   

Αρθρο.

Και με κλειστά εμπορικά μαγαζιά η οικονομική δυσπραγία της πόλης και της περιοχής θα φτάσει στο ανώτατο όριο.

Εύχομαι σε όλους τους φίλους και συναδέλφους εκεί να είναι καλά, – με ενοχλεί αφάνταστα που δεν μπορώ να πάω για το Πάσχα- Εύχομαι επίσης όταν τελειώσει όλο αυτό, ο κόσμος της Καστοριάς να αλλάξει τρόπο σκέψης και να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες της πόλης, τη φυσική της ομορφιά και τα μνημεία της. Την ίδια την ιστορία της. Ευτυχώς υπάρχουν Καστοριανοί που έχουν όραμα και ιδέες. Ελπίζω να τους δοθεί η ευκαιρία και η βοήθεια να τις κάνουν πράξη!

Απάντηση- Σχόλιό μου.

Σ’ αυτό συμφωνούμε απόλυτα, αρκεί αυτοί που θα διαδεχθούν τους προηγούμενους να μην είναι χειρότεροι, διότι το ζήσαμε κι’ αυτό τόσο παλαιότερα( π.χ. Κύπρος, Μικρασιατική καταστροφή κ.λπ.) όσο και πρόσφατα. 

 Κλείνω με την λαϊκή ρήση που λέει ότι:

 ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΛΑΚΩΝΕΙ. 

Σύνοψη.

Διαπιστώνω ότι η αρθρογράφος κάνει έναν διαχωρισμό μεταξύ παλιάς αρχοντικής και αριστοκρατικής  Καστοριάς και μια νέας συντηρητικής δεξιάς και μαύρης. Δεν μπορώ να κατανοήσω αυτή την συλλογιστική, από ένα νέο άτομο, το οποίο φαίνεται ότι, θέλοντας να υπηρετήσει μια συγκεκριμένη ιδεολογία, προσάπτει αυθαίρετα χαρακτηρισμούς που δεν συνάδουν με την συγκεκριμένη ιδεολογία.

 Είναι γεγονός ότι ο πληθυσμός της Καστοριάς ανανεώθηκε και διαφοροποιήθηκε μετά τον εμφύλιο για τους εξής λόγους. Πρώτον διότι υπήρξε μεγάλη μετεγκατάσταση κατά την διάρκεια του εμφυλίου πολλών καταφυγόντων στην πόλη, δεύτερον διότι προσήλκυσε νέο εργατικό δυναμικό από άλλες περιοχής λόγω της βιοτεχνίας της γούνας και τρίτον ότι χάθηκε πολύ αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό λόγω της συμμετοχής του στον αδελφοκτόνο και αχρείαστο Εμφύλιο. Φυσικά η ευημέρια και η υπεραπασχόληση  είχε αντίκτυπο στα κοινωνικο-πολιτικά και πολιτισμικά δρώμενα, όπως έγινε σε όλες τις περιοχές της Πατρίδας μας. Εδώ φυσικά είχαμε μια υπερβολική  ευημέρια την οποία διαχειριστήκαμε ατομικά και όχι συλλογικά, προτάσσοντας το ΕΓΩ και όχι το ΕΜΕΙΣ με αποτέλεσμα να εισπράττομαι τώρα το αντίτιμο της απειρίας μας και της απληστίας μας.

Εκτός αυτού θέλω να σημειώσω ότι σε τέτοιες περιπτώσεις όπου κυριαρχούν τα πολιτικά πάθη(μετεμφυλιακή περίοδος) και υπάρχει οικονομική άνθηση, με την εξουσία ασχολούνται κυρίως όχι οι ικανοί και ενάρετοι αλλά οι καιροσκόποι, οι οποίοι έχουν την ικανότητα να ελίσσονται να υποκρίνονται και να πλαισιώνουν κάθε εξουσία προκειμένου να αποκομίσουν τις ιδιοτελείς επιδιώξεις τους.  Οι εξαιρέσεις δε που υπάρχουν, επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Διότι και να υπήρξαν τοπικοί ηγέτες(όπως αναφέρει το δημοσίευμα) ενάρετοι ίσως και με όραμα, τα ζιζάνια που φύονται δίπλα τους, τους πνίγουν, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά την παροιμία ότι  ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. 

Εν κατακλείδι θα ήθελα απαντώντας στο ότι, (….. η Καστοριά είναι μια συντηρητική και μαύρη πόλη….), αναφέρω το εξής ιστορικό πλέον στοιχείο: Στην Καστοριά το 1967, έγινε η πρώτη αντιστασιακή πράξη κατά της Χούντας, μία βδομάδα σχεδόν μετά το πραξικόπημα, από τρεις νεαρούς μαθητές, από τους οποίους δυστυχώς οι δύο δεν βρίσκονται εν ζωή. Τιμής ένεκεν θα αναφέρω τα ονόματά τους: Ν. Μάρκου, Σ. Μαντζουράνης και Ν. Παπαχρήστου. Τρία δεκαεξάχρονα παιδιά τα οποία σε λίγες μέρες συνελήφθηκαν και ευτυχώς τιμωρήθηκαν ελαφρά, χάρη στην παρέμβαση και προσπάθεια του υπέροχου και σπάνιου ανθρώπου, θεολόγου καθηγητή Γιώργου Πατρώνου. Αυτά προς αποκατάσταση της δυσφημείας και θεραπείαν πάσης νόσου και πάσης μαλακίας, όπως αναφέρει το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον.      

Πρώην ‘’ Νηπιακόν Σχολείον ’’ στην συνοικία Δραγωτά. 

Κοινοποίηση
recurring
Σας αρέσει το OlaDeka?
Κάντε μας like στο Facebook!
Κλείσιμο
Ola Deka Kastoria