Ο Θανάσης Κρίκης γεννήθηκε στην Καστοριά και στις αρχές του 90 έγινε πολίτης της Νέας Υόρκης για να σπουδάσει στο Parsons School of Design. Τελείωσε τη Σχολή με πτυχίο στο σχέδιο μόδας και το illustration και συνέχισε σαν φοιτητής στο Κολέγιο St. Martins. Τελικά ασχολήθηκε με τη μόδα, αλλά προς μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση. Οι πρώτες του δουλειές ξεκίνησαν στην Αμερική, αλλά από το 2005 και έπειτα ο χρόνος του μοιράζεται μεταξύ Ελλάδας και Λονδίνου. Θεωρείται από τους πλέον επιτυχημένους φωτογράφους μόδας και έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα διεθνή έντυπα σε αξιοζήλευτες παραγωγές.
Ο φακός της κάμεράς του έχει απαθανατίσει κορυφαία μοντέλα με δημιουργίες μεγάλων σχεδιαστών, αλλά και πορτρέτα όπως αυτό του Jean Paul Gaultier και της Αdele Exarchopoulos. Πριν από μερικές εβδομάδες φωτογράφισε την Rosie Tapner, ένα από τα πλέον ανερχόμενα μοντέλα, για το εξώφυλλο και τo εντιτόριαλ του Numero Russia. Toν Απρίλιο κυκλοφορεί και μια ακόμη διεθνούς ακτινοβολίας συνεργασία του με το Harper’s Bazaar Brazil. O Θανάσης Κρίκης φωτογράφισε σε παγκόσμια αποκλειστικότητα το supermodel Daiane Conterato και την Φθινοπωρινή συλλογή του Valentino πριν ακόμη και από την αμερικανική Vogue. Toυ ζητήσαμε ένα σχόλιο του για την ψηφιακή εποχή της φωτογραφίας, να μας εξομολογηθεί τις αδυναμίες του και φυσικά να μοιραστεί με το LIFO.gr τις αγαπημένες του φωτογραφίες από την αρχή της καριέρας του έως σήμερα. «H πρώτη μου επαφή με τη φωτογραφία ήταν όταν σε μικρή ηλικία παρακολουθούσα περιοδικά. Έχω σπουδάσει σχεδιαστής μόδας στο Central Saint Martin’s του Λονδίνου άλλα δεν ασχολήθηκα και πολύ. Ίσως γιατί πρωτίστως μου άρεσε να κάνω εικόνες. Πραγματικά, στη σχολή το μόνο που με ενδιέφερε ήταν να κάνω ωραία illustrations. Tο ρούχο εξυπηρετούσε την εικόνα. Έγινα στιλίστας και μέσα από κει πήρα σταδιακά τη μηχανή στο χέρι.»
Κάθε ιστορία που φωτογραφίζω είναι σημαντική για μένα. Η μόδα είναι ο καθρέφτης της ιστορίας και με πληροί το γεγονός ότι παίζω ένα σημαντικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία.
Τεράστια προσωπική ικανοποίηση ήταν όταν ξεκίνησα τις πρώτες μου συνεργασίες στο εξωτερικό και η εξέλιξη της δουλειάς μου.
Η αλήθεια είναι ότι όλο και περισσότερο νοσταλγώ το φιλμ. Νοιώθω όμως ότι στον ορυμαγδό της ινσταγκραμο – ηλεκτρονικής ευδαιμονίας αναδεικνύεται το πραγματικό ταλέντο.
Στην Αθήνα σήμερα δεν μου αρέσουν και πολλά σημεία γιατί απεχθάνομαι το γκραφίτι. Αγαπώ ωστόσο τη Πλάκα, τη δυνατότητα που έχεις σ΄αυτό το τόπο να απολαμβάνεις το ωραίο σου φαγητό σε υπαίθριους χώρους σχεδόν όλο το χρόνο, και πάνω από όλα, τα καλοκαίρια στο μικρο αγαπημένο μου Καστελόριζο.
Ένα αγαπημένο μου θέμα για φωτογράφιση πέρα από τη μόδα, είναι να απαθανατίζω ανθρώπους επαγγελματίες ή βιοπαλαιστές με τα ρούχα της καθημερινότητας τους. Οχι snapshots! Πόζες, ύφος κανονικά…
Απεχθάνομαι τα snapshots, όλοι αυτό κάνουν σήμερα, έλεος πια. Θέλω αυτό που έκανε ο August Sander, τώρα.
Θα πέθαινα να φωτογράφιζα τη βασίλισσα Ελισάβετ τη 2η και δε θα ήθελα με τίποτα να φωτογραφίσω τη Naomi Cambell.